Liste Meg Her Og Liste Meg Der

I all slags medier florerer det av lister. Lister som gir det beste eller topp 10 innen et gitt tema. Disse listene kan være til god hjelp når du skal manøvrere deg gjennom jungelen av ting som f.eks. Bøker, musikk, filmer, spill og reisemål. Noen ganger er du enig i hva som er på toppen av listen og andre ganger er du helt uenig, og lurer på hvorfor ikke andre objekter ble tatt med på listen. En ting vi må huske på er at disse listene ikke må tas alt for seriøst, for til syvende og sist er det jo kun forfatterens personlige mening. 

Selv liker jeg å lese en del av disse listene, og noen ganger er jeg enig i mange av plasseringene. Andre ganger er jeg helt uenig og synes den aktuelle listen bare er tull. Det jeg liker med listene er at jeg kan oppdage nye ting innenfor mine interesseområder, eller se om jeg er enig i det som er på listen av ting jeg allerede har vært borti. Men en ting jeg ikke liker er de menneskene som skal bruke all sin tid på å fylle kommentarfeltene med sin vrede og sinne over listene de nettopp har lest. De er helt uenige og mener det bare er tull. Om du mener dette, hvorfor ikke bruke tiden din til noe fornuftigere enn å skrive kommentar etter kommentar. Disse listene er jo ikke fastsatt ved lov slik at du nå er nødt å være enig og følge dem. Som jeg skrev tidligere i dette innlegget så er de jo kun forfatterens personlige mening.

Lesere av denne bloggen vil også være klare over at jeg publiserer mange egne lister. Disse listene er bare mine meninger og ikke en fasit på hva du bør og ikke bør oppleve. Mine lister dreier seg mest om film, musikk, bøker og brettspill. De kan noen ganger være ganske smale og andre ganger omfavne hele tiår eller sjangre. Jeg skriver som regel at dette er mine favoritter slik at du ikke skal tro jeg mener at jeg sitter på fasiten, for smaken er unik for hvert enkelt individ på jorden. Liker du ikke listene mine så hopper du glatt over disse innleggene.

––—






Kommentarer