Chris Rea Endelig På Spotify!


Chris Rea er en av mine store favorittartister. Likevel er det en artist jeg egentlig har hørt ganske lite av musikken til. For noen måneder siden kom jeg over noen LP-plater av han på en bruktbutikk, og siden har jeg samlet på albumene hans, både i CD- og LP-format.

Rea ble født i England i 1951, og ga ut sitt første album i 1978. Han vil for alltid bli forbundet med juleklassikeren "Driving Home For Christmas", som han skrev og ga ut på singel i 1988.

Jeg liker hans hese, "grusete" stemme, og hans fantastiske gitarspill. På elektrisk gitar er han en mester. Melodiene hans er utrolig flotte, og har en herlig og rå blanding av rock, pop og blues. Jeg blir aldri lei av musikken hans.

På streamingtjenesten Spotify, som jeg bruker mye, har det vært lite å finne av hans musikk. Bare noen ny-innspillinger av noen av hans gamle låter har vært tilgjengelig der. For en liten stund siden oppdaget jeg til stor glede at nesten hele katalogen hans hadde kommet på Spotify. Jeg ble kjempeglad, og satte meg for å høre igjennom alt. Favorittene mine la jeg til i en spilleliste. Til slutt rommet den hele 61 låter. Den finner du også i dette innlegget.

Liker du låtene til Chris Rea? Hva er ditt favorittalbum og hva er dine favorittlåter?


---




Kommentarer

Unknown sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
EJK sa…
Del to av låta "Road To HelL" er med. Del 1 var på Spotify helt lik del 2 av en eller annen grunn. Må minne på at det er mine favorittlåter av Chris Rea som er på listen, og da kan ikke alt dere andre liker komme med. Ha en fortsatt god romjul og et god nytt år. --EJK--
Unknown sa…
Retorisk kverrulering, godt nyttår!