Hurra For Meryl Streep På Hennes 70-Års Dag



Ja du leste riktig. I dag, 22. juni 2019, fyller damen som kalles for sin generasjons beste skuespillerinne, Meryl Streep, hele 70 år. Det skulle man ikke tro om den evigunge og flotte damen.

Mary Louise "Meryl" Streep ble født i Summit, New Jersey. Hun har to yngre brødre som også er skuespillere. Mens hun gikk på skolen spilte hun i en del skoleoppsetninger, men debuterte ikke profesjonelt på scenen før i 1975. Dette på grunn av at hun ikke var så interessert i det seriøse skuespilleryrket, noe de fleste av oss er glad for at hun skiftet mening om. I 1977 debuterte hun på tv-skjermen, og samme år fikk hun sin filmdebut i filmen "Julia".

Meryl har spilt innen flere forskjellige sjangere, og er kjent for å være en perfeksjonist når hun skal forberede seg til en rolle. Dette har resultert i hele 21 Oscar-nominasjoner, noe som er rekord. Hun har vunnet 3 av dem. Ellers er har hun 31 Golden Globe-nominasjoner, hvor hun har vunnet 8 av dem.

Hun er ikke bare en glimrende skuespiller, men også en veldig flink sangerinne. I flere av sine filmer har hun fått vist sitt sangtalent, spesielt i "Mamma Mia"-musikalene. Til og med er hun et naturtalent når det gjelder å synge surt og falskt, noe hun gjør i filmen "Florence Foster Jenkins" fra 2016, en av mine absolutte Streep-favoritter.


Jeg er stor fan av Streep, og har henne øverst på listen over mine favorittskuespillerinner. Hun gjør aldri en dårlig rolle, og er filmen dårlig er det aldri på grunn av henne. Jeg synes hun lever seg veldig godt inn i hver eneste rolle, og det gjør at du virkelig tror på det hun formidler. Det blir ofte sagt at de beste skuespillerne levde på 30-40-tallet, men der er jeg ikke helt enig. Meryl Streep har spilt i mange bra filmer tidlig i sin karriere, men hun fortsetter å briljere den dag i dag. Jeg vil gå så langt at hun kanskje er en av de aller, aller beste gjennom alle tider.

Det å trekke frem en favorittfilm med henne er umulig for meg, men som jeg tidligere har nevnt kommer "Florence Foster Jenkins" fra 2016 høyt opp på listen.


Jeg håper hun vil fortsette med å spille inn filmer i mange år fremover, for det vil aldri komme en skuespillerinne som henne igjen.

Gratulerer så masse med dagen!
---




Kommentarer