De Beste Albumene Og Sangene Fra 2017... Etter Min Mening

I år er det også kommet ut en drøss av ny musikk. Noe liker jeg bedre en annet. Derfor har jeg kåret det jeg synes er den beste musikk fra 2017.

Dette året har jeg gjort en ny vri. Som vanlig har jeg med en spilleliste med mine favorittlåter, men i tillegg har jeg skrevet en liste over det jeg mener er årets beste musikkalbum. På denne musikkalbum-listen finner du min topp seks over de beste albumene fra 2017. Nummer en er selvfølgelig det jeg liker best osv.

Mine Favorittalbum:

1. Paloma Faith: The Architect (Deluxe Edition):
  • Et fantastisk popalbum som inneholder masse gode låter. Britiske Paloma Faith har en fantastisk stemme som kler rytmene og lydlandskapet på albumet perfekt. Les anmeldelsen min av albumet her.
  • Selv om artistnavnet høres utenlandsk ut er denne sangerinnen fra Norge. Hun har laget et popalbum med pompøse, melodiøse, velskrevne låter. Av fysiske formater er dette albumet kun gitt ut på LP. Billie har en flott stemme som står stødig i de lyse tonene. Bare godlåter på dette albumet.
  • Det gledet meg stort at Buckingham og McVie skulle gi ut et album sammen i år. De er to av vokalistene i min favorittgruppe, Fleetwood Mac. Da jeg hørte albumet for første gang ble jeg ikke skuffet. Det høres ut som ekte god gammel Fleetwood Mac-musikk. Det er egentlig ikke så rart, for det er kun Stevie Nicks som mangler, ellers deltar hele bandet på platen. Her finner du mange flotte låter som alle FM-fans vil like. Mange andre vil nok også like dem.
  • Den nordnorske sangerinnen har gitt ut album siden 80-tallet, men dette er det første av hennes studioalbum jeg har gått til anskaffelse av. Dette er et album med et litt mer elektronisk lydbilde, og det liker jeg godt. Tekstene hennes er flotte, og melodiene er fine. Tidligere har jeg syntes at hennes musikk har vært litt treg og ensformig, men på dette albumet er det noe som er annerledes. Det er mer rytmer i låtene, noe jeg liker godt. Både gamle og nye Bremnes-fans vil like dette albumet.
  • Dette er et band jeg liker mer og mer som tiden går. Albumet de har gitt ut i år er fantastisk. Låtene er lange og har en slags drømmende oppbygning. Dette liker jeg svært godt.
  • Foo Fighters er et band jeg har tenkt at ikke er noe for meg. Jeg synes musikken deres var for bråkete og vokalen til Dave Grohl bare var rop og skrik. Men der tok jeg feil. Albumet de ga ut i år likte jeg veldig godt. Vet ikke helt hva det var, men tror nok det var at dette albumet var mer melodiøst og at vokalen ikke var like "skrikende" som tidligere. Det var liksom et mer popete preg over rocken. Flere kule låter er å finne på dette albumet som både de som elsker bandet og de som egentlig ikke gjør det vil like.

Her finner du også min årlige spilleliste med favorittlåtene mine fra det året som nå er slutt. Som vanlig er låt nummer en den jeg liker best osv. Låtene er ikke i samme rekkefølge som albumlisten. Selv om Paloma Faith ligger øverst på albumlisten, ligger hun ikke øverst på låtlisten. Her finner du 31 favorittlåter.

---



--EJK-- -See You Later Alligator.

Kommentarer