Hvil I Fred Tom Petty

I går, 2. 10. 2017, døde en av musikkhistoriens største rockelegender, 66 år gammel. Tom Petty ble funnet bevisstløs i sitt hjem etter et hjerteinfarkt, og døde senere samme dag. Han var mest kjent som frontmann i Tom Petty and the Heartbreakers, som han var med å starte i 1976. Før dette var han med i bandet Mudcrutch, som ga ut noen få singler før de tok en lang pause. De kom tilbake på 2000-tallet, og ga ut to album. I tillegg har Tom Petty gitt ut tre soloalbum.

Om du ikke vet hvem denne karen er, så har du garantert hørt noen av låtene hans. "Free Falin'" og Learning To Fly" er låter du ikke kan ha unngått å hørt. 

Jeg har lenge likt musikken hans, og har tre av hans plater i samlingen min. Det er ikke den artisten jeg har hørt mest på, men når jeg nå skulle sette i sammen en spilleliste med mine favorittlåter, så ble jeg enda mer glad i musikken. For et talent denne karen hadde. Skjønner godt at en hel verden sørger. 

Her har jeg laget en Spotify-spilleliste med 71 av mine Petty-favoritter. Her finner du over fire og en halv time med knallmusikk. Kos dere, og bli med i hyllesten av denne hedersmannen.


---



--EJK-- -See You Later Alligator.

Kommentarer