Hvil I Fred Don Williams



I dag kom en kjempetrist nyhet, Don Williams hadde gått bort i går, 78 år gammel. Williams var en berømt amerikansk countrysanger, som hadde en karriere som strakk seg over mer en 40 år, og som ga han mange hits. Den mest kjente hiten må nok være "Some Broken Hearts Never Mend" fra 1977.

Don Williams ble født som Donald Ray Williams 27. mai 1939 i Texas. Han startet karrieren i folkgruppen The Pozo-Seco Singers, som var aktiv i perioden 1965-1970. De hadde en liten hit med "Time" i 1966. I 1973 ga Willimas ut sitt første soloalbum, "Don Williams Number One", og i 2014 kom det som skulle bli hans siste, "Reflections".

Artisten med tilnavnet "Countrys Gentle Giant" fikk flere hits. Blant dem var "You're My Best Friend" (1975), "Some Broken Hearts Never Mend" (1977), "Tulsa Time" (1978), "I Belive In You" (1980) og "Heartbeat in the Darkness" (1986).

I fjor bestemte han seg for å pensjonere seg fra turnélivet.

For noen år siden oppdaget jeg denne artisten, spesielt gjennom låtene "Some Broken Hearts Never Mend" og "Heartbeat in the Darkness". Jeg ble bergtatt av hans flotte røst, som var som skapt for countrymusikken. Siden den gang har jeg elsket musikken hans. Han ble min store countryhelt. Dødsfallet hans kom som et sjokk på meg, og jeg ble veldig lei meg. Var nesten så jeg måtte gråte. Kan ikke huske sist et kjendisdødsfall gikk så hardt inn på meg.

Dødsårsaken var KOLS.

Selv om du nå ikke er blant oss mer, så vil musikken leve videre i all ettertid. Hvil i fred min store countryhelt.

Her er en spilleliste med 57 av mine Don Williams-favorittlåter. Siden jeg er så stor fan måtte spillelisten omfatte såpass mange låter. Kos dere, og hyll denne countrykjempen sammen med meg.


---



--EJK-- -See You Later Alligator.

Kommentarer