Eurovision Song Contest: Mine Favorittvinnere

1989: Jugoslavia - "Rock Me"


I natt ble det avgjort hvem som vant den 62. utgaven av ESC. Denne gangen ble det det portugisiske bidraget "Amar Pelos Dois", sunget av Salvador Sobral, som vant. Dette var en historisk seier, siden det var deres første seier på sine 49 forsøk, siden de debuterte i 1964. Selv synes jeg ikke det var det beste bidraget som vant. Mine favoritter var Danmark, Kroatia, Spania og Belgia.

I løpet av historien har det vært 65 vinnere av konkurransen, dette på grunn av at det ble hele fire vinnerland i 1969. Ikke alle seirene har vært like mye fortjent etter min mening, men like fult har de vunnet.

Her er en liste over mine favorittvinnere gjennom tidene.

Siden seirene kommer etter hvilket år de vant, så er det ikke en liste over hva jeg liker best og minst.


---



--EJK-- -See You Later Alligator.

Kommentarer