Adventskalender 2016 - 24 Favorittlåter: Luke 9, Beverley Craven - "Promise Me"

I dag skal vi til Storbritannia for å finne en favorittlåt. Dette er faktisk en låt jeg hørte for første gang i dag, og jeg ble hodestups glad i den med en gang.

Låten "Promise Me" var førstesporet på den 27 år gamle Beverley Cravens selvtitulerte debutalbum, som kom i 1990. Hun skrev både tekst og musikk selv, pluss at hun spiller piano på låten. Samme år ble låten gitt ut som singel. Dette er nok Beverlys mest kjente låt.

"Promise Me" ble ingen suksess før i 1991, da den klatret som høyest til en tredje plass på de britiske singellistene. Den ble også en suksess andre plasser i Europa.

Jeg synes låten er noe av det nydeligste jeg noen gang har hørt. Har hørt den nå en del ganger, og har fastslått at jeg ikke kan gå lei denne låten. Melodien er rolig og vakker, og refrenget gjør så jeg nesten får frysninger. Beverlys melankolske og litt såre stemme passer denne flotte låten perfekt.

Her må jeg også få tilføye at hele albumet er skikkelig vakkert, og et av de beste og mest helstøpte album jeg har hørt på lenge. Får stor respekt for denne damen, da jeg vet at alle låtene på dette albumet er skrevet av henne selv. Har du ikke hørt debutplaten hennes enda, så har du noe skikkelig godt og vakkert i vente.

---



--EJK-- -See You Later Alligator.

Kommentarer