Adventskalender 2016 - 24 Favorittlåter: Luke 17, Heart - "There's the Girl"

I dag skal vi til hardrockens verden for å finne en av mine favorittlåter, ja til og med en av mine favorittgrupper, Heart med "There's the Girl". En elektronisk rock-/hardrocklåt av de beste.


"There's the Girl" ble skrevet av Holly Knight sammen med bandmedlemmet Nancy Wilson, og gitt ut på Hearts studioalbum "Bad Animals" i 1987. Senere samme år ble låten sluppet som singel.

Hovedvokalen ble fremført av Nancy Wilson, i stedet for deres vanlige hovedvokalist, Nancys storesøster Ann. Dette var det mange som ikke fikk med seg før musikkvideoen ble lansert. Låten kom på en 12. plass på Billboard Hot 100-listen.

Jeg synes dette er en skikkelig kul rockelåt, med et cathy refreng, og vakker vokal. Låten har en melodioppbygging og instrumental som passer låten perfekt. Jeg synes det er rart at en ikke ble ens tørre hit en den ble. Dette er bare en av mange Heart-låter som jeg liker. Sjekk ut katalogen deres, der fins det utrolig mye bra.

---



--EJK-- -See you later aligator.

Kommentarer