Adventskalender 2016 - 24 Favorittlåter: Luke 16, Enya - "Echoes In Rain"

I dag skal vi inn i new age-verdenen for å finne en av mine favorittlåter, Enyas "Echoes In Rain". 

Låten ble skrevet av Enya og Roma Ryan, og gitt ut på singel i 2015. Senere samme år ble new age-låten inkludert på hennes 8. studioalbum, "Dark Sky Island". 

Singelen ble en hit i Belgia.

Låten handler om følelsen ved en lang reise hjem, der du reiser gjennom natt og dag. Versene forteller hvordan følelsene og omgivelsene skifter gjennom reisen.

Jeg synes dette er en veldig vakker låt, så vakker at jeg i fjor kåret den til min favorittlåt fra 2015. Enyas stemme er kjempefin, og fyller låten perfekt. Melodien er vakker, og orkesteret passer godt inn i hele lydbildet, som er en blanding av new age og celtic, en kombinasjon jeg setter stor pris på. Det er ikke bare denne låten som jeg liker av Enya. Hun har mange fine låter, og albumet hvor "Echoes In Rain" befinner seg, er en god plass å begynne gjennomhøringen.

---



--EJK-- -See you later aligator.

Kommentarer