Paul Simon - Still Crazy After All These Years


Nå på fredag var Paul Simon gjest hos Skavlan. Før han hentet inn gjesten, sa Skavlan at Simon var kjent for å kunne være et vanskelig intervjuobjekt. Det merket jeg egentlig ikke noe til. Det eneste var at han av og til kanskje tok over styringen litt vel mye.

På 60-tallet var Paul Simon med i en duo sammen med Art Garfunkel, under navnet Simon & Garfunkel. Der fikk han kjempestor suksess.

Utover 70- og 80-tallet fikk han enda større suksess som soloartist. Den kanskje største suksessen kom i 1986 i form av studioalbumet "Graceland". Der fikk han flere hits, blant annet "You Can Call Me All", "The Boy In The Bubble" og tittelsporet.

I juni i år ga han ut sitt soloalbum nummer 13, "Stranger To Stranger". Det fikk gode kritikker og havnet høyt på salgslistene. Jeg synes det er et helt ok album, men ikke blant hans beste. Der synes jeg blant annet hans forrige studioalbum, "So Beautiful Or So What" var noen hakk bedre.

Som jeg har gjort tidligere med Chaka Khan, har jeg også nå laget en top 20-spilleliste med mine 20 favorittlåter fra Paul Simons karriere. Som sist er låt nummer en den jeg liker best o.s.v.


---



--EJK-- -See You Later Alligator. 

Kommentarer