Southern Pacific: Country På Sitt Aller Beste



Southern Pacific var et countryband fra San Francisco, som eksisterte i perioden 1983-1991. Bandet besto blant annet av medlemmer fra bandet The Doobie Brothers.

I 1985 ga de ut sitt selvtitulerte debutalbum, som fikk en 25. plass som høyeste plassering på de amerikanske countrylistene. Til sammen ga Southern Pacific ut fire studioalbum. Deres største hit var låten "New Shade Of Blue" fra 1988, som fikk en 2. plass på countrylistene.

I løpet av gruppens levetid var det noe utskiftning i besetningen, men Keith Knudsen var medlem under hele perioden.

Det var først for bare noen dager siden at jeg ble kjent med dette bandet og deres musikk. Jeg ble fascinert fra aller første tone.  Deres perfekte blanding av country ispedd en ørliten dash med rock og friske instrumenter, gjør dette til en herlig blanding med musikk. Av det jeg har hørt er det veldig få låter som ikke er bra.

Southern Pacific er ikke blant de aller mest kjente countryband i historien, og har liksom havnet litt i glemmeboken. Dette synes jeg er dumt, siden de laget så innmari god musikk, som passer til en hver anledning. Bedre countrymusikk skal du lete lenge etter.

For å vise hvilken fantastisk musikk de hadde, har jeg laget en spilleliste med det jeg mener er deres beste låter.


---




--EJK-- -See You Later Alligator.

Kommentarer