Gratulerer Med 72-Års Dagen Eric Clapton - Storbritannias Beste Gitarist



I dag, 30. mars, fyller gitaristen, sangeren, låtskriveren og komponisten Eric Clapton 72 år. På 60-tallet var han kjent som medlem av flere grupper, blant annet Cream og The Yardbirds. I 1970 ga han ut sitt første album, som fikk navnet "Eric Clapton". I løpet av karrieren har det kommet 23 soloalbum, og drøssevis med samarbeids-album. I flere sammenhenger har Clapton blitt kåret til en av verdens beste gitarister, og det skjønner jeg godt. Han spiller så rått på gitar at jeg ikke har ord. En mild, myk og behagelig stemme har han også. Rocken han leverer er melodiøs, full av rytmer og ofte full av blues. For meg så er han en av verdens beste artister, og jeg digger mange av hans store hits, som f. eks. "I Shot The Sheriff" (1974), "Knockin' on Heaven's Door" (1975) og "I Can't Stand It" (1981).

I anledning hans bursdag, så har jeg laget en Spotify-liste med mine 40 Clapton-favorittsanger.

---



--EJK--  -See You Later Alligator.

Kommentarer