Ukens Anbefaling: Light Years: The Very Best Of Electric Light Orchestra



I denne nye innleggserien, hvor jeg anbefaler et album, samleplate eller en konsert-DVD, vil jeg denne uken anbefale Electric Light Orchestras 2-disc samleplate fra 1997, Light Years.

Denne samleplaten er den perfekte oppsummeringen av karrieren til en av Storbritannias største musikkgrupper på 70- og 80-tallet. Den inneholder 38 populære singleutgivelser fra årene 1972 til 1986, fordelt på 2 plater, og dokumenterer deres unike symfoniske rock på en unik måte.

Her er alle slagerne, som "I'm Alive""Shine A Little Love""All Over The World" og "Xanadu". Du får de mest kjente og de mindre kjente sangene deres, som ble store hits i hjemlandet og USA, eller i andre land i verden. 

Alt fra pop, country-rock, disco og art rock er representert på denne fantastiske samlingen. 

Låtene er ikke i kronologisk rekkefølge etter utgivelsesdato, noe jeg synes er en god måte å representere dem på, fordi da får du de forskjellige stilartene spredt utover de 38 låtsporene.

Det eneste jeg savner ved denne utgivelsen er at det i bookleten ikke er oppgitt hverken utgivelsesår eller listeplasering av låtene. 

Ellers er dette den mest perfekte samlingen av Storbritannias store sønners fantastiske karriere som er utgitt. Et must for alle ELO-fans. 

Mine favoritter: "The Way Life's Meant to Be""Last Train To London""All Over The World""So Serious"


--EJK--  See You Later Alligator

Kommentarer