Jeg Er...

Her har jeg publisert tre dikt, som jeg har kalt for jeg er-dikt. Hva det vil si synes jeg er vanskelig og beskrive. Derfor synes jeg du heller kan lese diktene, for da vil du skjønne hele greia. God fornøyelse.
_____________________________________________________________________

Jeg Er..., I

Jeg er liten, men ganske lang
Åler meg frem langt under dine ben
Jord og mold det er det beste som jeg vet
Men skulle ønske at jeg kunne se din verden langt der oppe              
Jeg er en meitemark, blind og liten

Jeg Er..., II

Jeg er stor, ja ganske svær
Der det er vått du finner meg
Jeg er et pattedyr som puster slik som deg
Men svømmer mer en menneskene kan
Jeg er en blåhval, stor og blå


Jeg Er..., III

Jeg er ikke lett og få øye på
Natten er tiden da jeg er lys våken
Og da flyger jeg rundt i mørket
Jeg henger opp ned etter tærne når jeg sover
Jeg er en flaggermus, et pattedyr med vinger
---


--EJK--


Kommentarer