God Dag, Jeg Heter Kjell

God dag, jeg heter Kjell
Det var bare flaks at jeg ble tel
For mor og far de ville ikke ha en sønn
Men mor ble plutselig gravid, og det med et stønn

Jeg bor her under dårlige kår i en kjeller i by'n
Og ser du meg så er jeg litt av et syn
Jeg bruker briller og er fri for hår på toppen
Og har bestandig en grønn felleskjøpet-kjeledress på kroppen

Du kan se meg trille rundt på en koffert som er blå
Men innholdet er hemmelig, det får du ikke sjå
Der ligger minner fra en tid da jeg var kjent og populær
Nå er det ingen som gjenkjenner denne karen her

Før var jeg landets aller største tv-personlighet
Nå er jeg trist og ensom og en liten smule fet
For plutselig så fikk jeg lede historiens største flopp
Og da med et brak sa karrieren bare stopp

Jeg havnet på sosialen og jeg startet og drikke
Plantet rumpa i sofa'n, jeg var ikke til å rikke
Jeg drakk for og holde sorgen unna meg
Så nå gikk livet helt i motsatt vei

Jeg ledet de største suksesser som Norge har hatt
Fikk telefoner fra fans hver eneste natt
Jeg ble betraktet som en av de største stjerner som har eksistert
Men det er det ingen lengre som vet

En dag var jeg kjent for mine store show på NRK
Men så ble det bare tull, for hva skjedde så
Jo, seertallene de stupte helt til bånn
Og NRK vil ikke ha det sånn

Så jeg fikk sparken, havnet ut på gata
Ble så lei, jeg vurderte faktisk plata
Men fant en fuktig kjeller som jeg kunne leie
For og stable meg på bena, så godt jeg kunne greie

Så nå har jeg ikke vært og se på skjermen på over 20 år
Neddrukket og blakk og uten hår
Men er jeg heldig er det noen som har skrevet om meg
På Wikipedia, så jeg kan bli husket nå av deg


--EJK--

Kommentarer