Hvor Tok Sommeren Veien?




Solen har gått ned
Snøen faller hvit og lett mot bakken
Lue, skjerf og vanter letes frem
Hvor tok sommeren veien?

Har han dratt på ferie
Til et annet land i syd
Eller har han gått i dvale
For noen måneders tid?
Jeg savner bestevennen min
Som heter mister Sommer

Jeg leter og jeg ringer
Han må jo være her et sted
Men hvor jeg en søker
I Norges smale land
Så får jeg ikke tak i min aller beste venn

En dag utpå vårparten
Så kommer han nok hjem igjen
Da blir det gjensynsglede
Og stor, stor sommerfest
Å hvor jeg gleder meg
Jeg klarer nesten ikke vente

Men i mellomtiden
Har vi besøk av mister Vinter
Som er min største fiende
Og ikke gjør meg glad
Vi holder ut noen måneder
Før han tar sekken på
Møter bestevennen min i døren
Og sier takk for seg
---



--EJK--

Kommentarer