Adventskalender 2016 - 24 Favorittlåter: Luke 24, Boney M - "I See a Boat on the River"

I dag er det selveste julaften og da skal vi få musikk fra Tyskland. Det er ingen hvem som helst som står for musikken, det gjør nemlig discogruppen Boney M med klassikeren "I See a Boat on the River".

I 1980 ga Boney M ut pop-/euro disco-låten "I See a Boat on the River" på singel. Det var en dobbel a-side, der "My Friend Jack" også befant seg.

Låten ble skrevet av Helmut Rulofs og Gilla. Produsent Frank Farian og låtskriver Fred Jay la til noe tilleggstekst.

Det ble gitt ut to forskjellige singelversjoner, der den ene hadde et ekstra refreng i midten.

Det første albumet låten ble gitt ut på var samlealbumet "The Magic of Boney M. – 20 Golden Hits".

Låten endte på en 5. plass på de tyske hitlistene.

Jeg synes låten er veldig fengende og flott. Den har en fin melodi, og dansbare rytmer. Vokalen er veldig bra og gjenkjennbar, noe den er på alle Boney Ms låter. Dette er en av de aller beste discolåtene jeg vet om, og den blir bare bedre og bedre for hver gang jeg hører den. Boney M er favorittbandet mitt innenfor discosjangeren, og derfor anbefaler jeg at du sjekker ut resten av låtutvalget deres.

---



--EJK-- -See you later aligator.

Kommentarer