Måsa! (Nebb og Bæsj og Klør)

Som du sikkert ser, så er ikke dette innlegget skrevet på bokmål. Det er helt riktig, det er nemlig skrevet på nordnorsk. Dette fordi jeg synes det får mer kraft og jeg får bedre frem det jeg ikke liker med måser, når jeg skriver på min egen dialekt.
_______________________________________________________

Måsa! (Nebb og Bæsj og Klør)

Æ føl mæ førfølt
Som en bakkesoldat under et bombeflyatentat
Føl på mæ at snart slæppes bomba fra åven
Æ tar på hætta førr å beskytt mæ så gått som æ kan
Nu e æ ikke længer værdens tøffaste mann

Å korr æ hata måsa
De flyg rundt reiran sine å skrik
Skvaldra som en anna flyalarm
Å kommer æ før nær
Stup de ned med nebbe først
De prøva å træff mæ før så å hakk løus på stakkars mæ

Kvær en bil i gata hær
Den en full av ækkel gørr
Kvite flækka på kvært et panser
Som har spruta tell alle kanta
Det ser ikke ut

Prøva æ en sommerdag å sol mæ i hagen
Ska du vær sekker på at måsan har laga reir oppå take
Å når æ tar i dørhanntake tell ytterdøra førr å komm mæ ut
Får de signala inn på radarn å de sætt i gang

Måkeskrik, bæsj å nebb å klør ommenann
Det e ikke lætt å vær nordman mett i juni
Æ spreng som en galning rundt om på plæna
og ropa å bannes å vil den ska kåmm sæ bort
- Sku tru han hørt mæ, førr dær slapp han en klatt

Å korr æ hata måsa
Skyt ne alle dæm som e
Å korr æ hata måsa
De e det værste som finns
Få dæm bort
Ja, skyt dæm ne


--EJK--

Kommentarer